tirsdag 6. mars 2018

Når minareten kaller til bønn og baken i været

Hvis jeg hadde vært Allah, hadde jeg følt den dypeste fornærmelse ved at mine tilhengere opp til flere ganger daglig legger seg på kne med baken i været for å tilbe meg.. Meget fornærmet!
Mine blogglesere kan jo tro at jeg har fått Islam og Iphonen helt på hjernen. Ingenlunne! Men jeg er svært opptatt av utbredelsen av en "trosretning" hvor den personlige og frie tanke er helt utryddet. Da er det ikke verdt å ha noe liv, sett fra mitt 100 % subjektive ståsted. Hva enten du underkaster deg Muhammed eller Iphonen!
Indonesia er med sine 260 millioner innbyggere den 4.folkerikeste stat på kloden. Det betyr at Islams største land, har ti ganger så mange innbyggere som de 4 nordiske land tilsammen! Det burde gi visse perspektiver. Spesielt for alle de naive og uvitende nordmenn som skal ut for å frelse verden ved å omvende dem til kristendommen. Stormannsgalskap er jo bare fornavnet.
Mitt faste morgenrituale er å lese mye og samtidig se på den tyske kvalitetskanalen Arte. Gjennom denne kulturfremmende kanal (kjemisk fri for reklame) reiser jeg over hele verden. I dag var vi bl.a. innom Indonesia. Det var ytterst interessant, og forstemmende, å erfare hvordan Islam er en altoppslukende kraft i hverdagen i dette folkerike land. Når muaddhinen (bønneutroperen) fra minareten 5 (!) ganger om dagen kaller til bønn, er det bare å komme seg på kne med baken i været.

Så kan vi jo prøve å overføre dette til Norge. Tenk deg at  kirkeklokkene ringte 5 ganger om dagen, og alle mannfolk øyeblikkelig måtte ned på kne på bønneteppet og bestyrke sin urokkelig tro til Kristus (eller Gud). Dette er den daglige situasjonen for den mannlige islamske befolkningen verden over.
At det i det hele tatt har blitt tillatt å bygge minareter i de "kristne" land, viser jo bare at de "kristne godhetstyrannene"  er de islamske fanatikeres mest trofaste og nyttige idioter. Denne hodeløse naivitet beviser nok en gang at virkeligheten overgår den villeste fantasi.
Og når det gjelder den uhyggelige "narkotika" ved navn mobilen, så er den faktisk verre en Islam når det gjelder total underkastelse. Mens Islam kaller til bønn kun 5 ganger til dagen, så kaller mobilen USTANSELIG til bønn hele døgnet! For begge kjønn! I den sammenlikning er jo Islam rene amatøren.
Islam, på sitt hjernevaskende vis, skaper tross alt en viss tilhørighet hos de hjernevaskede. I en verden hvor den gallopperende teknologi utfolder seg i fri dressur, gir Islam tross alt en slags type trygghet.
I mobilens verden, derimot, finnes ikke mye trygghet. Der regjerer en større og større grad av ensomhet.
Jeg har med interesse lest at stadig flere unge mennesker i leserinnlegg uttrykker alarm over utviklingen når det gjelder total avhengighet av mobilen. Teknologiens falske profeter har lovet oss at alle de nye oppfinnelser er inngangsporten til det lovede land. Disse teknologiens yppersteprester er like løgnaktige som ayatollaene som lover de tragiske selvmordsbombere "evig opphold i paradis". Eller alle de som fra de "kristne" prekestoler slynger ut sine eventyrfortellinger om synd, frelse, omvendelse, evig fortapelse og hele menyen av grov fornærmelse mot anstendig og tenkende intelligens. Dikteren sier: " Jo mer jeg betrakter mennesket, mer og mer beundrer jeg min hund".